مدیرکل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: از مجموع ۳۶ شهرستان استان، شهرستان سرچهان تنها شهرستان فارس است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 06 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد جباریان، افزود: ۳۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد و سه شهرستان مرودشت، سپیدان و لامرد نیز در وضعیت آبی قرار دارند.


کاهش شهرهای قرمز و نارنجی به معنای عادی شدن شرایط نیست

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه کاهش شهرهای قرمز و نارنجی و آبی شدن چند شهرستان نشانه عادی شدن شرایط نیست گفت: مردم نباید عادی انگاری کنند و دستورالعمل های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.
جباریان افزود: کنار گذاشتن ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل ها زنگ خطر شروع مجدد شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلا است.

تزریق حدود ۹ میلیون واکسن در فارس

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه تاکنون در استان فارس هشت میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۵۹ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۵ درصد مربوط به دُز سوم است.
جباریان افزود: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.
وی، ضمن قدردانی از کوشش های جهادگونه و بی وقفه کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اظهار داشت: آمارها بیانگر کاهش شاخص های ابتلا، بستری و فوت است که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جانب مردم شاهد تداوم این روند و کنترل کامل کرونا در استان و کشور باشیم.

نظارت بر مدارس با جدیت انجام می شود

وی، با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه جاری گفت: بر همین اساس بحث نظارت بر مدارس به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم از طریق بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و هم بازرسان اداره کل آموزش و پرورش با جدیت در حال انجام است و روزانه اکیپ های مختلف از مدارس استان بازدید می‌کنند.



برچسب ها: کرونا ، فارس ، وضعیت قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار